بازدید تابش از موسسه دارالقران حضرت زهرا(س)  روستای حاجی آباد

حاکم شدن حقیقت و روح قرآن در جامعه، نیازی اساسی و مسئولیتی سترگ است

منتخب مردم اردکان در خانه ملت از موسسه دارالقران حضرت زهرا(س) روستای حاجی آباد بازدید نمود.

محمدرضا تابش بعد از استماع گزارشی از مدیر این موسسه، وجود قاریان و حافظان قران کریم در این روستا را باعث افتخار و نشان از علاقه وافر و استعداد مردم این خطه نسبت به مسائل دینی دانست و افزود: ان شاء ا.. در بکاربستن مفاهیم قران کریم نیز غفلت نکنیم و در جهت رسیدن به جامعه ای دینی و قرانی گام برداریم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سالیانه کشور، توجه مجلس به اشاعه قران و تقویت مراکز قرانی را خوب توصیف نمود و گنجاندن مواردی در قانون برنامه پنج ساله و اختصاص درصدی از اعتبارات دستگاههای اجرایی به این امر را حاکی از علاقه و عزم نمایندگان مجلس برای انجام کار اساسی در خصوص گسترش فعالیتهای قرآنی دانست.

تابش تعهد مسئولان اجرایی به انجام آنچه در قانون برنامه و بودجه آمده است را خواستار شد و برنامه ریزی مطلوب دست اندرکاران امر و استفاده از تمامی ظرفیتهای کشور برای حاکم شدن حقیقت و روح قران در جامعه را وظیفه ای سترگ ذکر نمود که می تواند حلال بسیاری از مشکلات موجود و پاسخگوی شبهات علی الخصوص برای جوانان باشد.

در ابتدای این بازدید نیز مدیر موسسه دارالقران حضرت زهرا(س) در گزارشی گفت: این موسسه از سال1369 کار خود را به تدریج آغاز نموده است و در حال حاضر 28 حافظ کل قران در روستا وجود دارد که 7 نفر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرانی شده اند و در سالجاری نیز 5 نفر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند.

حجت الاسلام ثقفی ضمن اعلام گسترش فعالیتهای این موسسه در شهر اردکان ،میبد و رستاق،برخی از نیازهای این مرکز همچون مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان این موسسه را برشمرد که نماینده مردم اردکان در مذاکره با مسئولان مربوطه آنرا پیگیری نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا